Csángótúra 2014

IV. Csángótúra 2014.04.30.-05.04.

A IV. Csángótúra, az előző évekhez hasonlóan Szentendréről a Plébániatemplomtól indult. Ahol Blanckenstein atya megáldott bennünket. Innen a reggeli órákban 4 autóval kezdtük meg az utat 12-en.
Elsőként a berettyóújfalusi Igazgyöngy Alapfokú Művészetoktatási Intézményt látogattuk meg. A teherautóból kipakoltuk az ide szánt adományokat, majd megnéztük az iskolát. A tanárok megmutatták a gyerekek alkotásait,és elmesélték, hogyan próbálják ösztönözni  az odajáró diákokat  jobb tanulmányi eredmények elérésére. Az igazgatónő egy prezentáción keresztül bemutatta, milyen programokon keresztül segítik a felnőtteket munkához, ezzel a  családokat a jobb megélhetéshez.

Néhány óra eltöltése után tovább indultunk. A  késő délutáni órákban érkeztünk meg az erdélyi Tűrbe, ahol  Kémenes Lóránt atya fogadott bennünket. Megnéztük a "Magyar házat”, aminek felújításához szánt adományokat, 15 liter festéket, hűtőket kipakoltuk.

Második nap Gyergyószentmiklósnak vettük az irányt. Először elfoglalta mindenki a szállását, majd a polgármester úrral egy közösségi épületben kipakoltuk az adományokat, amiket  négy gyergyószentmiklósi család között szétosztottunk. A család tagjai jelen voltak és meghatódottan mondtak köszönetet. A megmaradt
tárgyakat  a későbbiekben ajándékozzák a rászorulóknak.

Az esti órákban vendégül látott minket  Gyergyószentmiklós Polgármesteri hivatala  a Napsugár szállónál. Itt  találkoztunk gyermekotthonban élő gyerekekkel. Vacsora után játszottunk velük, fogócskáztunk, fociztunk, hintáztunk, beszélgettünk.

Harmadik nap délelőtt Csíkszeredába mentünk, ahol egy raktárba kipakoltuk az szeredai otthonokba szánt adományokat. A délutáni órákban a teherautónk lerobban, és néhány órán keresztül az újabb autóra várakoztunk. A társaság két részre oszlott, néhányan megnéztük a  csíksomlyói  kegytemplomot, és felsétáltunk a nyeregbe.  A társaság másik része néhány  otthonban élő gyerekekkel bowlingozni ment.
Este a polgármester úr jóvoltából különleges élményben volt részünk. Az erdőben egy lesről három medvét láthattunk, amint vacsorát keresnek (szerencsére nem mi voltunk azok)

Negyedik nap Csángóföldre, Magyarfaluba mentünk. Egy plébánián átadtuk a csomagokat Emanuel atyának, ezután kedves vendéglátásban részesítettek bennünket. Bemutatták a helyi templomot, elmesélték a történetét, majd a faluban megnéztünk egy kovácsműhelyt, ami még ma is működik. Láthattuk egy patkó elkészítésének folyamatát. A nap során kaptunk egy kis betekintést a csángó kultúrába. A plébániával szemközti házban egy csángó esküvőn a menyaszony kikérésnek mi is tanui lehettünk.
A késő délutáni órákban, visszamentünk Gyergyószentmiklósra, ahol a polgármester úr egy búcsúvacsorával köszönte meg a segítségünket.

Mi is hálásan mondunk köszönetet minden adományozónak, résztvevőnek és mindenkinek, akik segítették a IV. Csángótúra sikerességét.