Csángótúra 2013

III. Csángótúra 2013. április 11-14

Első napunk első állomása idén is az Igazgyöngy Alapfokú Művészetoktatási Intézmény volt. Az adományokat a túrán résztvevők népes seregének segítségével átadtuk az intézmény vezetőjének L. Ritok Nórának.

A határt átlépve haladtunk tovább a Romániában fekvő Tűr településre. Ahol Kémenes Lórán atyáék vártak minket. Megmutatták nekünk a még romos, de felújítás alatt álló „Magyar házat” Ez a ház fogja ellátni ezen a szorvány településen azt a feladatot, hogy az itt élők ne felejtsenek el magyarul.

Innen indultunk Gyergyószentmiklós melletti Borzontra, ahol megszálltunk. A hosszú út és a finom vacsora után zártuk az első napunkat.

Második reggeli után meglátogattuk a helyi Gyergyószentmiklósi árvaházat. Az adományok átadása után, a felszabadult gyerekekkel tudtunk egy kis időt eltölteni. A rögtönzött focimeccsen a helyi srácok legyőzték a vendégcsapatot.

Délután a csíkszeredai árvaházban tartottunk táncházat és csodálatos csángó zene valamint tánc keretein belül ismerkedtünk az ott lakó gyerekekkel.

Harmadik nap, kétfelé vált a csapat. Egyik része a társaságnak Szűcs Balázs atya vezetésével Csíkszereda környékét járta be és látogatta meg a környező gyermekotthonokat. A másik része pedig, a legkeletibb csángó településre Magyarfaluba utazott. Az adományok átadása után a vendéglátóink finom süteménnyel és helyi népdalok bájos tolmácsolásával lepték meg a túra résztvevőit.

Estére mindkét csapat visszaért Gyergyószentmiklósra ahol Balázs atya miséjével zártuk az eredményes hosszú utunkat.

Este Gyergyószentmiklóson a művelődési központban ismét egy nagysikerű táncházat tartottunk.

Szentendréről 12 autóval, 44-en indultunk és összesen több mint kétezer kilométert tettünk meg.

Köszönjük mindenkinek, aki támogatta a túra létrejöttét, akár támogatásával akár jelenlétével!